Πως μπορεί μια εφαρμογή για κινητά να παράγει χρήματα;
Γνωρίζετε την εφαρμογή για κινητά ονόματι Bumble; Πιθανότατα όχι, διότι η εταιρεία δεν δραστηριοποιείται στην Ελλάδα. Η Bumble όμως έκανε τζίρο μέσω της mobile εφαρμογής της περίπου 500 εκατομμύρια δολάρια το 2020.
– Πως έφτασε μια εφαρμογή για κινητά να βγάζει τόσα χρήματα;
– Ποιοι είναι οι τρόποι για να παράγει κάποιος χρήματα μέσω μιας εφαρμογής;
Οι τρόποι είναι συγκεκριμένοι και παρακάτω θα δούμε τους πιο δημοφιλείς. Αρχικά να βγάλουμε από τη μέση ένα συνηθισμένο ερώτημα:
Μπορώ να βγάλω χρήματα δίνοντας την εφαρμογή για κινητά επι πληρωμή για να την κατεβάσουν οι χρήστες;
Το μοντέλο αυτό έχει “πεθάνει” (αν υπήρχε πραγματικά ποτέ). Πλεόν το 98% των εφαρμογών είναι δωρεάν για κατέβασμα και εγκατάσταση. Οποιαδήποτε ενέργεια αγοράς γίνεται μέσα από την εφαρμογή.
Διαφημίσεις μέσα στη εφαρμογή για κινητά
Ένας κλασικός και άμεσος τρόπος παραγωγής χρημάτων είναι η προβολή διαφημίσεων μέσα στην εφαρμογή σε συγκεκριμένα σημεία. Οι διαφημίσεις αυτές μπορεί να είναι με την μορφή banners, videos ή native άρθρων.
Ένας από τους διαφημιζόμενους μπορεί να είναι η Google, τοποθετώντας αυτόματα τις διαφημίσεις της σε σημεία οπου θα ορίσετε εσείς. Η ιδιαιτερότητα σε αυτή τη περίπτωση είναι ότι η Google πληρώνει πολύ λίγα χρήματα συνεπώς θα πρέπει να έχετε εκατοντάδες ή και χιλιάδες προβολές χρηστών για να παραχθεί ένα ικανό ποσό ανα μήνα.
Θα μπορούσε ωστόσο να προβληθεί μια επιχείρηση με την οποία συμφωνήσατε να την προωθήσετε με κάποιο banner ή ένα άρθρο – αφιέρωμα προς αυτήν.
Μια εφαρμογή η οποία ασχολείται με αυτοκίνητα θα μπορούσε να εισάγει διαφημίσεις της Google. Ή να έρθει σε συμφωνία με μια αντιπροσωπεία αυτοκινήτων για να διαφημιστεί στοχευμένα στους χρήστες της εν λόγω εφαρμογής. Άλλο πολύ χαρακτηριστικό παράδειγμα: Τα social media όπως Facebook και Instagram τα οποία προβάλλουν τις διαφημίσεις των χρηστών.
Συνδρομές
Ένας εξίσου συνηθισμένος τρόπος παραγωγής χρημάτων από μια εφαρμογή για κινητά είναι οι συνδρομές. Η εφαρμογή παρέχει μια ροή από υλικό σε περιοδική συχνότητα και ο χρήστης πληρώνει με την εβδομάδα, τον μήνα ή το έτος για να έχει πρόσβαση στο υλικό αυτό (ακριβώς όπως λειτουργεί το Netflix στην τηλεόραση σας). Συνήθως οι εφαρμογές αυτές έχουν το λεγόμενο freemium μοντέλο, δηλαδή δίνουν ένα κομμάτι του περιεχομένου τους δωρεάν, με την δυνατότητα αγοράς/συνδρομής για το «ξεκλείδωμα» του premium περιεχομένου.
Μια εφαρμογή η οποία παρέχει videos γυμναστικής τα οποία κάθε εβδομάδα ανανεώνονται προσφέροντας συγκεκριμένα προγράμματα στον χρήστη. Άλλο παράδειγμα: Spotify
Πώληση Υλικών Αγαθών ή Υπηρεσιών
Η γκάμα εδώ είναι τεράστια. Από πώληση παπουτσιών, παιχνιδιών ή επίπλων μέχρι υπηρεσίες ιατρικής, ομορφιάς, εκπαίδευσης, γνωριμιών και τόσες άλλες.
Ενδεικτικό παράδειγμα: Οποιοδήποτε e-shop, μια αεροπορική εταιρεία, το Tinder και πολλά άλλα.
Πλατφόρμα (ενδιάμεσος πράκτορας)
Ένα από τα πιο επιτυχημένα και δημοφιλή μοντέλα είναι η πλατφόρμα ενδιάμεσου πωλητή – πράκτορα. Κάποιες από τα πιο γνωστές εταιρείες είναι η Booking.com, AirBnB, e-food, Uber. Οι πλατφόρμες αυτές φέρνουν σε επαφή τον τελικό καταναλωτή με την επιχείρηση παρέχοντας υπηρεσίες παραγγελιολήψίας, κράτηση ξενοδοχείου, μίσθωσης ταξί κτλ. Οι εφαρμογές αυτές τζιράρουν μέσω των προμηθειών που λαμβάνουν από κάθε επιτυχημένη συναλλαγή.
Ενδεικτικό παράδειγμα: e-food, Skroutz
Πωλήσεις εντός της Εφαρμογής
Μπορεί να θεωρηθεί ως υποκατηγορία της Πώλησης Αγαθών/Υπηρεσιών ή της μεθόδου Συνδρομών. Ωστόσω εδω αναφερόμαστε σε εφαρμογές για κινητά με εικονικές υπηρεσίες προς αγορά. Χαρακτηριστικά παραδείγματα είναι τα παιχνίδια. Ο χρήστης πληρώνει για να ξεκλειδώσει πίστες ή να αποκτήσει premium features.
Fortnite, Angry Birds
Συνδυασμός 2 ή περισσότερων μεθόδων
Μια εφαρμογή για κινητά θα μπορούσε να συνδυάσει περισσότερο από 2 τρόπους παραγωγής χρημάτων, όπως για παράδειγμα την ύπαρξη διαφημίσεων εντός της εφαρμογής καθώς και τις συνδρομητικές υπηρεσίες.
YouTube. Λαμβάνει χρήματα από διαφημίσεις αλλά παρέχει και συνδρομητικές υπηρεσίες στους χρήστες του.
“Με ποιους τρόπους μπορώ να δέχομαι πληρωμές στην εφαρμογή μου;”
Οι πιο γνωστοί τρόποι πληρωμών είναι οι Google Pay, Apple Pay, PayPal, Skrill καθώς και διατραπεζικά με πιστωτική/χρεωστική κάρτα (και πολύ άλλοι, μέχρι και με κρυπτονομίσματα). Κάθε υπηρεσία έχει τα πλεονεκτήματα και τα μειονεκτήματά της ενώ υπάρχουν διαφορετικές κρατήσεις ανα συναλλαγή ανάλογα με την υπηρεσία. Παρόλαυτα οι διαφορές πλέον μεταξύ τους είναι πολύ μικρές. Συνήθως επιλέγουμε 2-3 τρόπους πληρωμής.
Συμπερασματικά
Καλύψαμε τους πιο σημαντικούς τρόπους παραγωγής χρημάτων από μια εφαρμογή για κινητά. Υπάρχουν σαφώς κι άλλοι τρόποι, λιγότερο δημοφιλείς (π.χ. crowdfunding). Αν θέλετε κι εσείς να κάνετε πράξη την ιδέα σας και να αποκτήσετε την δική σας εφαρμογή δείτε πρώτα τι χρειάζεστε για να είστε πλήρως προετοιμασμένοι και οργανωμένοι. Επίσης υπολογίστε το κόστος της εφαρμογής μέσω του Υπολογιστή Εκτίμησης Κόστους.