Πως να λάβετε θετικά reviews για την mobile εφαρμογή σας
Γιατί τα θετικά reviews (σχόλια-βαθμολογία) είναι τόσο σημαντικά;
Ας το δούμε με νούμερα: 8 στους 10 (!!) χρήστες θα συμβουλευτεί πρώτα τις αξιολογήσεις και την βαθμολογία προτού κατεβάσει μια εφαρμογή στο κινητό του. Συνεπώς οι αξιολογήσεις καθορίζουν σε πολύ μεγάλο βαθμό αν ο χρήστης θα κατεβάσει την mobile εφαρμογή σας ή όχι.
Θα θέλατε η mobile εφαρμογή σας να εμφανίζεται στις πρώτες θέσεις του Play Store και App Store;
Αν ναι, τότε τα θετικά reviews είναι ένας από τους σημαντικότερους παράγοντες για να συμβεί κάτι τέτοιο. Όσο πιο πολλές και θετικές αξιολογήσεις έχει μια εφαρμογή, τόσο πιο ψηλά «πλασάρεται» στο Play Store και App Store. Το γεγονός αυτό κάνει πιο δημοφιλή την mobile εφαρμογή καθότι είναι πιο εύκολο για τους χρήστες να την ανακαλύψουν.
Πόσες αξιολόγησεις χρειάζομαι;
Δεν υπάρχει συγκεκριμένος αριθμός. Μην περιμένετε όμως θαύματα με 3-4 αξιολογήσεις. Όσο περισσότερα σχόλια και βαθμολογίες τόσο το καλύτερο. Αρκεί να είναι θετικά, κατα το μέτρο του δυνατού.
Εμπιστοσύνη
Τα καλά σχόλια και η υψηλή βαθμολογία δημιουργούν εμπιστοσύνη στους χρήστες όχι μόνο για να κατεβάσουν την mobile εφαρμογή αλλά και για να την χρησιμοποιήσουν.
Σκεφτείτε μια εφαρμογή e-shop με κακή αξιολόγηση. Ο χρήστης όχι μονο θα αποφύγει να την κατεβάσει, αλλά δεν θα εμπιστευτεί την ποιότητα των προϊόντων. Παράλληλα θα διστάσει να δώσει τα προσωπικά του στοιχεία είτε για εγγραφή είτε για πληρωμή, άρα δεν θα προχωρήσει σε παραγγελία, γεγονός πολύ αρνητικό.
Πως να λάβετε θετικά reviews και υψηλή βαθμολογία;
Ζητήστε το!
Θα πρέπει να ζητήσετε από τους χρήστες να αξιολογήσουν την mobile εφαρμογή σας. Οι περισσότεροι χρήστες είναι… τεμπέληδες και δεν θα ανατρέξουν στο Play Store/App Store για να αξιολογήσουν την mobile εφαρμογή. Ειδικά αν τους… αρέσει η εφαρμογή σας. Κι όμως, οι χρήστες δείχνουν μεγαλύτερη διάθεση όταν πρόκειται να υποβάλουν αρνητικές κριτικές παρά θετικές. Συνεπώς, κατά την χρήση της εφαρμογής, μπορείτε να ζητήσετε την αξιολόγηση τους με την μορφή ενός pop up (αναδυόμενο παράθυρο) . Θα ήταν έξυπνο να εμφανίζεται το συγεκριμένο pop up σε στιγμές που συνήθως οι χρήστες είναι ευχαριστημένοι όπως:
– Στην περίπτωση που έχουν ολοκληρώσει μια αγορά (σε ένα e-shop).
– Στην περίπτωση που έχουν ολοκληρώσει μια πίστα (σε ένα παιχνίδι).
– Στην περίπτωση που έχουν ολοκληρώσει κάποια άλλη ενέργεια (π.χ. μετά από ένα επιτυχημένο video call).
– Ανάλογα με τη φύση και τις λειτουργίες της mobile εφαρμογής μπορείτε να σκεφτείτε το ιδανικότερο timing.
Customer Support
Όταν ο χρήστης ζητήσει βοήθεια από εσάς (για οποιονδήποτε λόγο) είναι μια κρίσιμη στιγμή. Όσο πιο γρήγορα και κυρίως όσο πιο καλά εξυπηρετηθεί, τόσο καλύτερη άποψη θα διαμορφώσει για την mobile εφαρμογή. Aκόμα και αν ο χρήστης αντιμετώπισε ένα πρόβλημα για το οποίο δεν ευθύνεται η ίδια η εφαρμογή (π.χ. πρόβλημα με την συσκευή του). Ο χρήστης μπορεί να ζητήσει βοήθεια μέσω ενσωματωμένου chat ή φόρμας επικοινωνίας ή ακόμα και μέσω e-mail. Η ταχύτητα, η ευγένεια και η απλότητα της υποστήριξης πιθανότητα θα οδηγήσουν σε μια καλή αξιολόγηση. Μη ξεχάστε φυσικά να το ζητήσετε από τον ίδιο μετά το τέλος της υποστήριξης.
Σωστή λειτουργία – Ποιότητα Mobile Εφαρμογής
Απλά πράγματα: Αν η εφαρμογή λειτουργεί σωστά, έχει καλό user interface, παρέχει καλή εμπειρία στον χρήστη και εν τέλει κάνει αυτά που υπόσχεται, τότε οι χρήστης δεν έχει λόγο να είναι δυσαρεστημένος.
Να σχολιάζετε πάντα τις αξιολογήσεις των χρηστών
Όταν γίνεται μια αξιολόγηση, φροντίστε πάντα να γράφετε το δικό σας σχόλιο ως διαχειριστής. Αν η αξιολόγηση είναι θετική καλό είναι να ευχαριστήσετε δημόσια τον χρήστη απαντώντας με το σχόλιο σας. Με αυτον τον τρόπο παροτρύνετε τους υπόλοιπους χρήστες που σκέφτονται θετικά, να υποβάλουν την δική τους αξιολόγηση.
Σας ευχαριστούμε πολύ για την θετική σας αξιολόγηση. Xαιρόμαστε ιδιαίτερα που απολαμβάνετε την εφαρμογή μας.
Αν η αξιολόγηση ειναι αρνητική, τότε είναι ακόμα πιο σημαντικό να απαντήσετε. Πάντα ευγενικά και με διάθεση για επίλυση του προβλήματος. Πρέπει να γνωρίζετε ότι ο χρήστης έχει τη δυνατότητα να αλλάξει την βαθμολογία του από αρνητική σε θετική, εφόσον εξυπηρετηθεί σωστά.
Λυπούμαστε για τον πρόβλημα που αντιμετωπίσατε. Κάνουμε ότι μπορούμε για να βελτιώσουμε την εμπειρία σας στην εφαρμογή. Θα μπορούσατε να μας δώσετε περισσότερες πληροφορίες για το πρόβλημα που αντιμετωπίζετε;
«Τι γίνεται αν έχω ήδη αρκετές αρνητικές αξιολογήσεις;»
Μην απογοητεύεστε, δεν ήρθε το τέλος του κόσμου! Καταρχήν είναι σημαντικό να εντοπίσετε τον λόγο για τον οποίο έχετε λάβει τις αρνητικές κριτικές και βαθμολογίες. Αν είναι λόγω τεχνικών προβλημάτων, επιβάλλεται να τα διορθώσετε. Αν είναι κάποιο άλλο γεγονός που δυσαρεστεί τους χρήστες θα πρέπει να το μελετήσετε και να το υλοποιήσετε καλύτερα. Μη ξεχνάτε ότι η γνώμη του χρήστη μπορεί να αλλάξει. Με τις κατάλληλες ενέργειες που αναφέρθηκαν παραπάνω μπορείτε να μετατρέψετε τις αρνητικές αξιολογήσεις σε θετικές καθώς και να λάβετε νέες θετικές αξιολογήσεις αλλάζοντας προς το καλύτερο το τελικό score.
Αν θέλετε κι εσείς να κάνετε πράξη την ιδέα σας και να αποκτήσετε την δική σας εφαρμογή δείτε πρώτα τι χρειάζεστε για να είστε πλήρως προετοιμασμένοι και οργανωμένοι. Επίσης υπολογίστε το κόστος της εφαρμογής μέσω του Υπολογιστή Εκτίμησης Κόστους.